Frakt, Retur & Garanti

Frakt
Vi använder oss av DHL för att skicka paket och kostnaden per försändelse baseras på vikt och storlek.
Vi levererar för tillfället enbart till kunder bosatta i Sverige.
Produkter markerade som Bristvara är antingen slut eller en produkt som beställs efter orderläggning, på dessa produkter kan leveranstiden variera men ni kan alltid höra av er till oss för närmare information.

OBS! om någon produkt du ska beställa är markerad som Bristvara så håller vi som standard ordern tills allt finns i lager och skickar sedan allt med en frakt.
Om ni vill att vi dellevererar ordern så blir det en frakt för vardera leverans eller i det fall ni uppnått gränsen för fraktfritt på ordern så skickas sista leveransen utan fraktkostnad, övriga tillkommer det en fraktkostnad på
Vill ni att vi dellevererar så lämna ett meddelande om detta i kommentarsfältet under utcheckningen.

Beställningar över 5000kr är fraktfria.
På beställningar under 5000kr tillkommer frakt (fraktkostnaden är vikt/volymbaserad och summan är listad i utcheckningsprocessen).
Ibland utgår varor ur sortimentet utan att vi hinner plocka bort dem, i detta fall förbehåller vi oss rätten att plocka bort produkten och korrigera summan som ska betalas alternativt återbetala om ni redan skickat betalningen.

Om du inte hämtar ut en försändelse innan den returneras till oss så fakturerar vi dig för fraktkostnad och eventuella administrativa avgifter som kan tillkomma.
Denna faktura kommer behöva betalas innan vi gör ett nytt försök att skicka ut din försändelse.


Garanti

Vi lämnar garanti på allt som säljs via Jimaro oavsett om det är nytt eller begagnat.
(nya produkter har 1års garanti och begagnat 1månad funktionsgaranti.)
Produkter klassade som förslitningsdetaljer har endast 3månaders garanti.
Jimaro lämnar inte garanti på skador orsakade av kunden.

Ångerrätt, Avbeställning och Återköp.

Som köpare har du Ångerrätt i 14 dagar vilka börjar räknas från dagen försändelsen nått sin slutdestination och kan till egenkostnad returnera produkterna till oss (tänk på att produkter med ett värde på under 300kr inte berörs av ångerrätten).
För att en retur ska kunna accepteras så måste den först godkännas av oss och du får då ett RMA-nummer som ska bifogas i försändelsen.
Använda produkter/tjänster, brutna förpackningar eller specialbeställda artiklar berörs inte av ångerrätt men kan ofta återköpas beroende på skick (kontakta oss för mer information gällande återköp).
Alla returer oavsett om det gäller garanti, ångerrätt eller återköp innefattar att du skickar tillbaka varan i sitt ursprungliga emballage, väl förpackat och med en tydlig anledning till retur och beskrivning på eventuellt fel.

Observera att betalningen för ett återköp först betalas ut när returen inkommit och vi haft möjlighet att inspektera produkten (skulle skicket inte motsvara vad som utlovats av er överenskommelse om återköp så förbehåller vi oss rätten att komma med ett nytt prisförslag eller återsända produkten på er bekostnad.

Avbeställning av en order kan ske kostnadsfritt fram tills vi skickat försändelsen.
Kontakta oss via 
e-post för att efterfråga avbeställning, ångerrätt eller återköp, vårt svar gäller som bekräftelse på att din avbeställning accepterats och gäller.
Om ni önskar använda er av ångerrätt så ska även konsumentverkets blankett fyllas i och bifogas med returen:
Blankett: Konsumentverket - ångerrätt

Efter att vi mottagit din återsända vara kommer vi granska varan, är allt ok så löser vi återbetalningen (detta tar vanligen 7-14 arbetsdagar från påbörjat ärende).
Skulle varan av någon anledning inte kvalificera för retur/återköp så kontaktar vi dig.

Returhantering.

Om du mottagit en defekt, skadad eller felaktig produkt/tjänst, behöver du inom 30 dagar reklamera detta till oss.
Gäller det ett fel där du kan påvisa för tillverkaren att felet funnits sedan produkten i fråga var ny så kan reklamationstiden enligt konsumentköplagen i vissa fall gälla upp till 2 år.

Vill du reklamera en vara så ska vi kontaktas före retur enligt samma förfarande som beskrivs under stycket Ångerrätt, Avbeställning och Återköp.
OBS! skador orsakade av kund omfattas aldrig av garanti.

Har ni inte fått svar från oss inom en arbetsdag kan det hända att mailet ej kommit fram eller blivit klassat som spam. Ni är alltid välkomna att ringa till oss så hjälper vi er om något sådant skulle inträffa.

Skicka mail till Jimaro